Könyves marketing

Naponta több száz könyv jelenik meg. Gyönyörű borítók, hangzatos címek, izgalmas leírások. De kezdünk immunissá válni rájuk. A hazai könyvpiac amúgy sem egy hatalmas terület és erőteljesen telítődni látszik. Az emberek egyre kevésbé olvasnak. Aki meg olvas, az alaposan megnézi, mire költi a pénzét, milyen könyv kerül a kosarába. Na de akkor hogyan érvényesüljön a kezdő író? 

Minden könyvnek fontos a marketing

Nagyon fontos, hogy a vállalkozásod, a termékeid, az ügyed kifelé is kommunikáld, kvázi eljuttasd a közönséghez. Hiszen ha nem így teszel, honnan tudhatnák mások, mivel foglalkozol? Hiába írtál egy izgalmas könyvet, ha nem tud róla senki a közvetlen környezetedben sem, nemhogy a tágabb ismeretségi körödben. Így egész egyszerűen nem fognak eljutni az érdeklődők, a leendő ügyfelek, a vevők hozzád. A szájhagyomány útján terjedő szóbeszéd sajnos már elég. Kell neked egy olyan ember, aki ért a könyves marketinghez, fogja a kezed az úton, segít eljutni az olvasóidhoz!

A marketing egyik legfontosabb eleme

A könyves marketing és úgy általában minden termék marketingjének egyik fontos eleme a láthatóság! Számtalan módon, helyen fel kell tüntetned a munkád, annak jelentőségét, amiért csinálod! Ez nem könnyű dolog. Ehhez kell a marketinges! Releváns helyeken megjelenített tartalommal nagyon sok dolog elérhető!

Könyves marketing

A magánkiadásban megjelentetett könyvek és az első könyves szerzők vannak a legnehezebb helyzetben. Mögöttük nem áll egy nagy kiadó és egy segítő marketinges sem általában. Ráadásul az írás egy kreatív tevékenység. Rendszerint a könyvmarketingben kevésbé jártas az, aki könyvet ír, hiszen őt az írás élteti, azt szereti, nem a vacakolás, a reklám, a marketing és az eladás. Vagy ráérez az ízére, mindeközben tanulni kényszerül és nincs ideje a következő könyvére vagy a saját képzetlensége, marketing tudása hiányának csapdájában vergődik, és a nyakán maradnak az eladatlan könyvei.

Add el a könyved!

Ha könyvre fókuszáljuk az egész marketinget, akkor kifejezetten olvasókat keresünk számodra, olyan embereket, akiket érdekelhet az általad írt kötet. Hiába lövünk mindenkire, ha ők nem olvasnak rendszeresen, nem a zsánerük a könyved, nem fogják megvenni, bármilyen jó is a reklámja! A könyves marketing egy külön fajtája a marketingnek. Nem biztos, hogy ráhúzható a normál marketing sémája. Ismerni kell az olvasókat, az ő fejükkel gondolkodni néha.

Releváns, kifejezetten könyvekkel foglalkozó oldalakon, blogokon, magazinokban kell megjelenned és ismerőseid felé is jelezni, hogy könyvet írtál. Mutass többet magadból, a könyvből, tartalmából és keltsd fel a kíváncsiságuk. Juss el mondanivalóddal, a történeteddel minél több emberhez! Manapság már nem könnyű kitűnni a naponta megjelenő több száz könyv közül. Ebben leszek a segítségedre, ha szeretnéd! Nem csak az olvasód leszek, hanem az is, aki segít további olvasókat, azaz vevőket szerezni neked útmutatásaival, tanácsaival. Segítek eljuttatni az olvasókhoz a történeted, felkelteni a figyelmük, érdekessé tenni számukra, hogy megvegyék, és jó híredet vigyék másoknak is.

Nem csak megírni nehéz azt a bizonyos könyvet, történetet, mesét, verseskötetet, hanem eladni is! Bízd rám!

Mayerné Répási Adrienn

#marketing #könyv #reklám #könyvesmarketing